neděle 21. května 2017

Moje čtecí rutina (Knihovníček 1 - #sknihouspolecne)


Často sleduji české booktubery a čtu knižní blogy, jsem blázen do čtení. A proto byla jen otázka času, kdy se do něčeho podobného pustím také.
Mám již několik měsíců Instagram (pod stejným jménem - Ctuctuknihy). Pohrávala jsem si s myšlenkou začít točit videa, ale vzhledem k tomu, že nemám odvahu ukázat se v nich, tak jsem zatím zvolila blogovou formu.

A teď už k mé čtecí rutině:

1) Čtu vždy více knih najednou
Naopak neumím číst jenom jednu. Nedovedu si představit, že bych měla několik týdnů náladu jen na jeden příběh. Skáču z jednoho příběhu na druhý a nikdy se mi nestalo, že by se mi děj nebo postavy pletly dohromady.
Běžně mám rozečtených třeba pět knih najednou, někdy víc, někdy míň.










2) Mám ráda, když je na knize vidět, že byla čtená
Vím, že spousta vás nejraději knihy kupuje a nemá ráda, když je kniha nějak osahaná a poničená. Pro mě naopak takovéto knihy mají tu pravou atmosféru. Nové knížky kupuji jen opravdu výjimečně, už ani jako dárek je moc nechci. 99% jich půjčuji v knihovně.










3) Preferuji paperbacky
Pevné vazby jsou zbytečně těžké a hůře se s nimi manipuluje a cestuje. Paperback se mi lépe drží a lépe se mi z něho čte. Bohužel mi přijde, že naprostá většina knih má pevnou vazbu.













4) Nejraději čtu ve vlaku nebo venku
Miluju, když si jdu do parku nebo na zahradu číst. Stejně tak toho hodně přeču ve vlaku nebo třeba v tramvaji.













5) Čtu kdykoli
Jen výjimečně si jsem schopná uvelebit se na hodinku na gauči a číst si. Proto čtu kdykoli kdy je příležitost. Nedělá mi problém zastavit se uprostřed odstavce a odběhnout.












6) Píšu si čtenářský deník
Příliš nevěřím technice a spoléhám se na klasický papírový čtenářský deník. píšu si ho už asi od šesté třídy, kdy jsme ho museli mít povinně ve škole. Když tato povinnost skončila, pokračovala jsem v tom a pokračuji dodnes.


... To by bylo pro tuto chvíli vše. Těším se u dalšího článku!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Dočteno za ŘÍJEN 2017

Rijen zezapocatku nebyl moc povedeny, a projevilo se to i na mnozstvi prectenych knih. Prvni jsem precetla na uplnem zacatku mesice, a pak t...